BLOG


SERVEIS A PARTICULARS

Aug 09 2021 - 9:58 PM     Tags: Fiscal



Quan la teva empresa és contractada per un particular per a prestar un servei, segurament fas una proposta o formalitzes algun tipus de contracte que inclou el preu o els honoraris corresponents. I pot ocórrer que, per oblit o per excés de confiança amb el client, no especifiques que els honoraris s’incrementaran amb el 21 % d’IVA corresponent.

 

Aquesta omissió us pot sortir cara. La normativa protegeix els consumidors i obliga les empreses a informar-los de manera clara i comprensible del preu total del servei, inclosos els impostos. Per tant, si en la vostra proposta d’honoraris no dieu res, en cas de discrepàncies amb el vostre client l’IVA es considerarà inclòs en el preu i us haureu de treure dels honoraris el 21 % d’IVA i ingressar-lo a Hisenda.

 

  • Per exemple, si pacteu una honoraris de 6.000 euros i indiqueu que s’hi afegirà l’IVA corresponent, podreu exigir el cobrament de 7.260 euros (6.000 + 21 % d’IVA). En tot cas, indiqueu també el preu total, IVA inclòs.

 

  • En canvi, si no dius res, el particular al·legarà que els 6.000 euros ja incloïen l’IVA. Aleshores només li podràs reclamar aquesta suma i, sobre aquesta, hauràs de treure l’IVA i ingressar-lo a Hisenda. Els teus ingressos nets, per tant, acabaran sent de 4.958 euros (4.958 + 21 % = 6.000).

 

 

MÉS INFORMACIÓ:

< Tornar

COMPARTIR:

Facebook
Twitter
Linkedin
Newsletter Consulting i Assessoria Garvi

Newsletter

Vols mantenir la teva empresa informada i sempre al dia? Subscriu-te a la nostra Newsletter:

 

SUBSCRIURE'M