Jun 09 2021 - 9:00 PM Tags: Fiscal
A partir del dia 1 de juny, entra en vigor el recàrrec municipal aprovat per l’Ajuntament de Barcelona en relació amb l'impost sobre les estades en establiments turístics.
La Llei 5/2020, del 29 d'abril, de mesures fiscals, financeres, administratives i del sector públic i de creació de l'impost sobre les instal·lacions que incideixen en el medi ambient va establir, pel que fa a l’impost sobre les estades en establiments turístics, entre d’altres, la possibilitat que l'Ajuntament de Barcelona pogués aprovar, per mitjà d'una ordenança municipal, un recàrrec sobre les tarifes establertes per a l’impost, la qual es va aprovar en data 23 de desembre de 2020.
El recàrrec que afecta la ciutat de Barcelona s'aplicarà de manera acumulada i progressiva a les tarifes de l'impost aprovades per la Generalitat. L'increment anirà de 0,75 euros per persona i nit aquest any 2021 a 3,25 euros l’any 2024.
La recaptació d’aquest recàrrec de l’Ajuntament de Barcelona es farà dins l’autoliquidació semestral, a partir de l'1 d'octubre del 2021, de l’impost sobre les estades en establiments turístics que gestiona l’Agència Tributària de Catalunya.
L'impost sobre les estades en establiments turístics grava la singular capacitat econòmica de les persones físiques que es posa de manifest amb l'estada en els establiments subjectes a l'impost. L’impost també pretén internalitzar les possibles externalitats que el turisme pot causar en les zones d’alta concentració turística.
Per ampliar la informació, podeu consultar la seu electrònica de l’Agència Tributària de Catalunya: Quota tributària i tarifes IEET, i el web de l’Institut Municipal d’Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona.
© Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya |
Vols mantenir la teva empresa informada i sempre al dia? Subscriu-te a la nostra Newsletter: