CANVIS ALS CONTRACTES FORMATIUS
Jan 16 2022 - 7:20 AM Tags:
Laboral

El contracte per a la formació i l'aprenentatge passa a denominar-se contracte de formació en alternança. Abans aquests contractes únicament es podien utilitzar per compatibilitzar ocupació amb formació professional. Ara es poden formalitzar amb els que cursin estudis universitaris o altres formacions que es determinin. A més:
- S'eliminen els límits d'edat (entre els 16 i els 25 anys, tret de treballadors amb discapacitat). Si el contracte se subscriu en el marc de certificats de professionalitat de nivell 1 i 2 o a través del Sistema Nacional d'Ocupació, només es pot concertar amb persones de fins a 30 anys, llevat de discapacitat.
- S'introdueix la possibilitat d'utilitzar aquest contracte encara que el treballador tingui un títol previ sempre que abans no hagi tingut un contracte formatiu del mateix nivell formatiu i sector.
- El pla formatiu serà el que determini la durada mínima i màxima d'aquest tipus de contractes, amb un mínim de tres mesos i un màxim de dos anys.
- Només es pot formalitzar un contracte en alternança per estudiant i empresa per cada cicle formatiu de FP o grau universitari. Ara bé, l'estudiant podrà subscriure diversos contractes en alternança amb diverses empreses, en relació amb els mateixos estudis i sempre que cada contracte respongui a activitats diferents. Això sí, la suma de tots els contractes no haurà de superar la durada màxima de dos anys.
- El temps de treball efectiu no pot ser superior al 65% durant el primer any ni al 85% durant el segon. Els contractats no poden fer hores complementàries ni extraordinàries, llevat de sinistres o altres danys extraordinaris i urgents. Tampoc poden fer treballs nocturns ni treball a torns.
- El conveni determinarà la retribució per aquests treballadors. En qualsevol cas, no podrà ser inferior al 60% el primer any ni al 75% el segon respecte de la del grup professional i el nivell retributiu corresponent, en proporció al temps de treball. En cap cas la seva retribució no serà inferior a l'SMI en proporció al temps de treball efectiu.
MÉS INFORMACIÓ:
< Tornar
COMPARTIR:
Twitter
Linkedin
Newsletter
Vols mantenir la teva empresa informada i sempre al dia? Subscriu-te a la nostra Newsletter:
SUBSCRIURE'M